Ankiety na temat satysfakcji klientów – co warto wiedzieć?

Data publikacji: 2021-06-08

Mierzenie poziomu satysfakcji klientów może pomóc Ci zrozumieć wiele rzeczy na ich temat. Ankieta dotycząca satysfakcji klienta przybiera różne formy, które mają różne cele, takie jak segmentacja klientów w oparciu o badania satysfakcji klientów, czy znalezienie obszarów, w których moglibyśmy poprawić doświadczenia klientów. Badanie satysfakcji klientów pokazuje, jak bardzo klient jest zadowolony lub niezadowolony z Twojej firmy.

Dlaczego badanie satysfakcji gości jest koniecznością?

Naszym zadaniem jest to, aby wszystkie aspekty doświadczenia klienta były nieco lepsze każdego dnia. Najlepszą częścią ankiety na temat satysfakcji klientów jest to, że dają one Twoim klientom możliwość wyrażenia swoich negatywnych opinii, jeśli takie istnieją. Dzięki takiej ankiecie firma dowiaduje się, czy istnieją obszary problematyczne, które wymagają natychmiastowego sprawdzenia. Lepiej jest, aby klienci zgłaszali swoje problemy dotyczące produktu do Ciebie, zamiast rozpowszechniać niepochlebne opinie o Tobie wśród swoich przyjaciół i rodziny w mediach społecznościowych lub na innych platformach. Ponieważ ludzie są bardziej skłonni do dzielenia się negatywną recenzją niż pozytywną, konieczne jest stworzenie systemu kontroli i równowagi, tak aby stałe ankiety dotyczące satysfakcji klientów były przeprowadzane w celu zapewnienia, że wszelkie problemy zapisane w opiniach są natychmiast naprawiane. Pamiętaj, że kiedy ludzie kupują Twój produkt, oczekują, że będzie on działał dobrze i spełniał ich oczekiwania.

4 rodzaje ankiet satysfakcji gości

Istnieje wiele różnych rodzajów ankiet, które możesz udostępnić swoim klientom, aby sprawdzić ich satysfakcję z oferowanych produktów oraz usług poprzez ankiety. Do najczęściej używanych należą:

  • Ankiety NPS

Net Promoter Score mierzy, jak lojalny będzie Twój klient. Wiąże się z prostym pytaniem - "Jak prawdopodobne jest, że poleci Pan/Pani nasz produkt przyjacielowi?". Odpowiedź na to pytanie leży pomiędzy skalą od 0 do 10, gdzie 10 oznacza klienta mówiącego, że jest bardzo prawdopodobne, że poleci produkt. Istnieją pytania uzupełniające, które można zadać również w przypadku chęci przeprowadzenia szczegółowej analizy.

  • Ankiety produktowe

W tego typu badaniu satysfakcji klienta respondenci są pytani o produkt i ich opinie na temat jego różnych atrybutów, takich jak jakość, design, wsparcie, trwałość i inne. Pomaga to firmie zidentyfikować jakość produktu w stosunku do oczekiwań klienta.

  • Ankiety dotyczące jakości usług

Kolejnym aspektem decydującym o sukcesie większości firm jest rodzaj oferowanego przez nie wsparcia. Ten rodzaj ankiety dotyczącej satysfakcji klienta powie Ci, jak klienci obierają oferowane usługi przez Twoją firmę. To pomoże Ci odkryć luki w usługach, poprawić procesy obsługi klienta, rozwiązywanie skarg, czy reagowanie na zapytania za pośrednictwem dowolnego medium. Jakość produktu, czy usługi jest pamiętana długo po tym, jak zapomni się o cenie.

  • Ankiety cenowe

Ustalanie cen jest zawsze szarą strefą, ponieważ jeśli nie porozmawiasz z klientem, nigdy nie będziesz wiedział, jaka jest właściwa cena w oparciu o rodzaj wartości, którą zapewniasz. Zapytaj swoich klientów o to, co ich zdaniem powinno być punktem cenowym i co czuli na temat cen przed i po tym, jak zostali klientami.

Jak widzisz, istnieje wiele możliwości, aby przeprowadzić ankiety na temat satysfakcji klientów. Dzięki zebranym informacjom podejmiesz słuszne decyzje, które usprawnią Twój biznes.

Oferta STERMED

Wybrane usługi

Wybrane usługi
Market research

Market research na rynku medycznym, to jedna z ważniejszych usług świadczonych przez STERMED, dla...

Czytaj
Wybrane usługi
Rejestr lekarzy specjalistów

Rejestr lekarzy to jedna z podstawowych baz danych zawierających dane lekarzy z podziałem na...

Czytaj