Badania marketigowe dla farmacji

Data publikacji: 2018-09-24

Pomoc badawcza
Każda firma, działająca na rynku farmaceutycznym, chce by jej marka była rozpoznawalna. Wiąże się to również osiągnięciem jak najkorzystniejszej pozycję na danym rynku. Aby oczekiwania były spełnione, dobrze jest, jeśli najpierw pozna się branżę, w której się pracuje, bądź chce pracować. Dopiero wtedy można osiągnąć pożądany sukces. Najprostszym i zarazem jednym z kosztowniejszych sposobem jest zlecenie badań firmie badawczej. Owe firmy zapewniają obiektywizm, profesjonalizm oraz rzetelne wykonanie całych badań rynku farmaceutycznego, jak i rozpoznania rynku farmacji. Na podstawie silnej strategii firmy powinno się skonstruować opakowanie, cenę, ulotkę, reklamę, gdyż zwiększa ona prawdopodobieństwo, że produkt trafi do oczekiwanej grupy odbiorców. Badanie kontaktów z klientami, np. w aptekach nie jest tak istotnym elementem badań. Natomiast analiza oczekiwań odbiorców jest ważniejszym elementem.

Kolejny etap
Przed przystąpieniem do zbierania danych, należy stworzyć silną koncepcję całego procesu badawczego. Jednym jej etapem jest wybór efektywnej metody badawczej, która posłuży do zebrania, a następnie opracowania danych. Dostępne metody dzieli się na jakościowe oraz ilościowe. Przy zbieraniu danych w sposób ilościowy należy pamiętać o obróbce pytań w sposób statystyczny. Natomiast wybierając tylko metody jakościowe, nie dostarcza się liczbowych wyników. Niewątpliwie PAPI jest metodą ilościową. Również CAPI, CAWI i CATI dostarczają danych liczbowych na dany temat. Metody jakościowe najczęściej wykorzystywane do badania marketingowe farmacja to badania fokusowe (FGI), wywiady indywidualne (IDI) oraz badania tajemniczego klienta (Mystery Shopping). Dobrze jeśli wybierze się dwie metody i na nich oprze proces badawczy, gdyż unika się wtedy, kolokwialnie ujmując, zapętlenia. Warto przy tym podkreślić, że można wybrać ilościową technikę i jakościową, aby pogłębić analizę problemu.

Kolejny etap Przed przystąpieniem do zbierania danych, należy stworzyć silną koncepcję całego procesu badawczego. Jednym jej etapem jest wybór efektywnej metody badawczej, która posłuży do zebrania, a następnie opracowania danych. Dostępne metody dzieli się na jakościowe oraz ilościowe. Przy zbieraniu danych w sposób ilościowy należy pamiętać o obróbce pytań w sposób statystyczny. Natomiast wybierając tylko metody jakościowe, nie dostarcza się liczbowych wyników. Niewątpliwie PAPI jest metodą ilościową. Również CAPI, CAWI i CATI dostarczają danych liczbowych na dany temat. Metody jakościowe najczęściej wykorzystywane do badania marketingowe farmacja to badania fokusowe (FGI), wywiady indywidualne (IDI) oraz badania tajemniczego klienta (Mystery Shopping). Dobrze jeśli wybierze się dwie metody i na nich oprze proces badawczy, gdyż unika się wtedy, kolokwialnie ujmując, zapętlenia. Warto przy tym podkreślić, że można wybrać ilościową technikę i jakościową, aby pogłębić analizę problemu.

Wybrane usługi

Market research

Market research na rynku medycznym, to jedna z ważniejszych usług świadczonych przez STERMED, dla...

Czytaj
Rejestr lekarzy specjalistów

Rejestr lekarzy to jedna z podstawowych baz danych zawierających dane lekarzy z podziałem na...

Czytaj