Badania marketingowe FMCG

Data publikacji: 2018-09-24

Sukces w badaniach FMCG
Sukces, a więc osiągnięcie bardzo dobrej pozycji jest możliwe w każdej branży, lecz trzeba zastosować się do panujących zasad, by tak właśnie było. Jest kilka branż, które na pierwszy rzut oka wydają się być bardzo łatwymi i przyjemnymi do prowadzenia inwestycji. Jedną z nich jest rynek produktów zaspokajających codzienne potrzeby klientów, czyli tzw. rynek FMCG. Złudnym przekonaniem jest bycie pewnym o stałej i pewnej pozycji na danym rynku. Zapotrzebowanie konsumentów na dane produkty stale rośnie, lecz także zmienia się w takim samym tempie. Jednego dnia oczekują dobrej ceny, a drugiego jakości. Aby temu sprostać, zleca się przeprowadzenie badania rynku FMCG.

Ogromna konkurencja
Bardzo duża liczba odbiorców produktów codziennego użytku, podnosi także liczbę konkurencyjnych marek. Mnogość produktów dobrze pokazuje jak bardzo zróżnicowane są gusta ludzi. Gdyby wszystkim podobało się to samo, to nie byłoby tak wielu marek jednego produktu na półkach sklepowych. Badania marketingowe FMCG, są niezwykle pomocne, jeśli chce się wybrać odpowiednią drogę dostępu do danego grona osób. Dzięki nim, przedsiębiorstwa otrzymują cenne informacje o tym co w danym momencie jest ważne dla nabywców, a z czego lepiej zrezygnować. Jeśli badania marketingowe FMCG przeprowadzi się bardzo skrupulatnie, otrzyma się dane jaki produkt warto wprowadzić na rynek, by przynosił zyski. Przeprowadzając takowe badania, warto skupić się na analizie cen produktów, opakowań, popytu, czyli wszystkich składowych elementów relacji towar – klient. Dzięki przeprowadzeniu badania, przedsiębiorstwo otrzymuje informacje nie tylko o konkurencyjnym rynku, ale także o strategii swojej firmy, którą można zarówno zmodyfikować, jak i całkowicie zmienić. Produkcja artykułów spożywczych, tytoniowych, kosmetyków i alkoholu przebiega szybko, masowo i nie obciąża firmy wysokimi kosztami. By jednak zapewnić odpowiedni zbyt produktom, należy dobrze je rozreklamować. Niestety ten etap wiążę się ze sporym nakładem finansowym.

Zapoznanie się z oczekiwaniami
Jak już wcześniej wspomniano, by trafić z produktem do oczekiwanej grupy odbiorców, najpierw należy poznać ich oczekiwania. Kolejnym krokiem dopiero jest wytworzenie takiego towaru, który w pełni zaspokaja potrzeby nabywców. Niewątpliwie dobra reklama przyciąga sporą liczbę odbiorców, często nowych produktów nieznanych jak dotąd marek. To właśnie drobne szczegóły decydują o tym czy produkt się klientom spodoba czy nie, dlatego warto inwestować w badania marketingowe FMCG. Dobrze je także powtarzać w celu zmodyfikowania swojego towaru, by nadal był atrakcyjny jak na początku.

Zlecając badania marketingowe, warto samemu przygotować konceptualizację, czyli opracować plan działania. Pierwszym krokiem jest dokładne zastanowienie się co chce się badać i w jaki sposób. Wybierając metodę badawczą, dzięki której pozyska się dane do badania, warto mieć na uwadze jej przystępność i czas jaki trzeba poświęcić na realizację. Tylko dobrze przygotowane i przeprowadzone badanie, daje wiarygodne wyniki, które można bez obaw wykorzystać.

Wybrane usługi

Market research

Market research na rynku medycznym, to jedna z ważniejszych usług świadczonych przez STERMED, dla...

Czytaj
Rejestr lekarzy specjalistów

Rejestr lekarzy to jedna z podstawowych baz danych zawierających dane lekarzy z podziałem na...

Czytaj