Jak stworzyć ankietę w panelu konsumenckim?

Data publikacji: 2020-09-23

Ze stworzeniem ankiety w panelu konsumenckim poradzą sobie nawet osoby, które nigdy wcześniej nie wykonywały tego typu projektów. W przypadku platformy Badanie-Opinii.pl służy do tego intuicyjna aplikacja SurvGo, która wspiera na każdym z etapów, dzięki czemu proces ten jest naprawdę łatwy.

 

Tworzenie ankiety

 

Pierwszym etapem procesu tworzenia ankiety jest oczywiście przygotowanie kwestionariusza. Co ważne, można w tym procesie korzystać również z gotowych wzorców i szablonów i to z ponad 20 rodzajami pytań. Dodatkowo można wybrać również listy wyboru, a także wskaźnik NPS oraz ranking.

Tworząc kwestionariusz do ankiety trzeba oczywiście pamiętać o celu dla którego realizowane jest takie badanie, bowiem pomoże to w tym, aby był on stworzony w sposób prawidłowy. Pytania oraz odpowiedzi powinny być również analizowane pod kątem jasności i klarowności, i to najlepiej przez kilka osób.

 

Dobranie próby do ankiety

 

Kolejnym etapem po stworzeniu ankiety jest wybranie, do kogo ma być ona skierowana. Oczywiście grupa powinna być reprezentatywna, a taką możliwość mają m.in. osoby korzystające z platformy Badanie-Opinii.pl. Zarejestrowanych jest na niej aż 150 tys. osób, które zostały podzielone ze względu na szereg cech, od wieku, przez wykonywany zawód, aż po zainteresowania.

Dodatkowo wybierając próbę do ankiety można wskazać, jaka ma być jej liczebność. Pozwoli to lepiej oszacować koszty takiego badania, co ma istotne znaczenie zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw oraz jednostek non-profit.

 

Analizowanie wyników ankiet

 

Ostatnim krokiem, który również wchodzi w zakres tworzenia ankiety, jest analizowanie spływających wyników. Aby było to wygodne, powinny one być od razu opracowywane w formie tabel oraz wykresów, które ułatwiają prezentację danych oraz ich analizowanie.

Po otrzymaniu wyników ankiet warto również stworzyć raport z takiego badania, który posłuży do podjęcia odpowiednich kroków, np. związanych ze zmianą oferty czy przekształceniem elementów identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. W takim raporcie powinien znajdować się dodatkowo horyzont czasowy, czyli kiedy takie zmiany będą przeprowadzone oraz jakie osoby będą czuwały na tym procesem.

Jak widać proces tworzenia ankiety w panelu konsumenckim to zaledwie kilka kroków, z którymi poradzą sobie również laicy oraz zespoły nigdy wcześniej niewykonujące takich projektów badawczych. Oczywiście w razie potrzeby istnieje opcja zasięgnięcia porady ekspertów, którzy będą czuwać nad tym, aby metodologia takiego badania była przeprowadzona prawidłowo.

Oferta STERMED

Wybrane usługi

Wybrane usługi
Market research

Market research na rynku medycznym, to jedna z ważniejszych usług świadczonych przez STERMED, dla...

Czytaj
Wybrane usługi
Rejestr lekarzy specjalistów

Rejestr lekarzy to jedna z podstawowych baz danych zawierających dane lekarzy z podziałem na...

Czytaj